søndag 18. februar 2018

Rosa har fått løpetid

Helgen 10. og 11. februar var Gina og jeg på Norsk kennel klubb sin Oppdretterskole på Tyrifjord hotell i Vikersund. Et kurs jeg har hatt lyst til å ta lenge, men det er ikke så mange ganger dette kurset blir arrangert og det er rundt omkring i hele landet. Når det nå skulle komme til Vikersund, måtte vi bare benytte sjansen. To lærerike dager, mye en har lest og vært borti før, som var fint å få en oppfriskning på - og en del nytt. Jeg var veldig spent på om Gina ville synes det ble lange dager, men hun synes dette var veldig fint å få med seg - så vi var veldig fornøyde begge to da vi dro hjem på søndags ettermiddagen.


Det var morsdagssøndag, og plutselig kom det melding fra forvert Nina - "Rosa sin morsdagsgave til deg er at hun har fått LØPETID i dag" sto det :) Bedre morsdagsgave kunne jeg ikke fått!! Jeg har vært så spent på når Rosa ville få denne løpetiden - for hadde hun gått like lenge mellom disse løpetidene, som de forrige løpetidene, ville det blitt fødsel akkurat rundt konfirmasjonen til Gina 10.juni..... og jeg kunne nesten ikke stå i fødsel på min egen datter sin konfirmasjon. Nå vil valpene, som forhåpentligvis kommer - være rundt 6 uker til konfirmasjonen og det bør gå fint.

Go'jenta Rosa 

Nå venter vi på å kunne starte på kjøreturen til Ålesund, hvor Rosa sin kavaler bor. Kavaleren til Rosa er flotte Chico - Nuch Kvasneset's Himmelens Diamant. Jeg gleder meg til å se disse to hundene sammen, og håper de vil gi oss en herlig gjeng med friske, trivelige og vakre valper.

Stamtavle og mer info ligger under Valper på hjemmesiden min

NUCH Kvasneset's Himmelens Diamant
Chico 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar