lørdag 17. mars 2012

Så var det helg igjen

Nok ei uke har sust avgårde, og i morgen er det 2 uker siden Lilly og Uno sin første parring. Lilly er intenst kosete om dagen, trodde ikke hun kunne bli mer kosete enn det hun er til vanlig, men det går visst. Det er ikke bare jeg som reagerer på det her, både Gubben og Snuppa har flere ganger kommentert at "så kosete Lilly er om dagen", "nå er du slitsomt kosete Lilly" osv. Håper det er et godt tegn på at det er valper på vei. Det er godt å høre at de to andre også reagerer, og ikke bare meg, som jo vet at det kan være et tegn på at hun er drektig. Vi må fortsatt vente en ukes tid til, før vi kan ta ultralyd for å få bekreftet om det er noen der eller ikke.

Da jeg kom inn i stua en dag denne uka, traff jeg på Snuppa og Lilly mens dem dreiv med ei tåteflaske og dukka. Jeg lurte på hva dem gjorde, og da kunne Snuppa fortelle at Lilly måtte jo lære å gi flaske før hun skulle få valper...

 
Snuppa og Lilly trener

Lilly trener på å gi flaske

Har de siste dagene søkt litt på nett ang. foring av den drektige tispa. Det er nå 8 år siden jeg forrige gang hadde ei tispe som skulle ha valper, så jeg syns det er greit å se litt hva som finnes av for og hvordan folk gjør det nå. Har det endret seg på disse årene, eller gjør folk det omtrent som jeg gjorde for 8 år siden. Det er mange forskjellige teorier om hva som er best, og det har kommet litt andre for enn da. Noen begynner å gi tispa annet for allerede på dag 1 i løpetiden, andre gir ikke tispa noe annet for før etter valpene har kommet. Syns det er spennende å høre hva andre gjør, og hvorfor folk gjør det som de gjør. Legg gjerne igjen en kommentar ang. din erfaring med dette.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar