tirsdag 9. juni 2015

En helg med mange opplevelser



Vips så hadde det gått noen dager igjen siden forrige blogginnlegg. Det har skjedd så mye denne helgen at jeg har ikke fått satt meg ned med bloggen. Det har faktisk blitt litt mindre bilder av valpene disse dagene også, men helt stille har ikke kamera fått stå ;)


På torsdag var valpene 3 uker, og det var tid for å flytte de opp i stua. John var på låven og fant igjen delene til valpebingen, og karane i huset monterte den. Jørgen hjalp til med å vaske bingen, slik han også gjorde for 3 år siden. Det ser ut som at valpene syns det er veldig stas å ha fått større plass, og være der det skjer saker og ting. De går mer og mer, og noen har begynte og småløpe litt.

Jørgen hjelper til med å vaske til valpene skal flytte opp.
Lilly lurer på når valpene kommer opp i bingen.
Vi prøvde oss også på en liten porsjon med grøt på torsdag. Det falt i smak, og de ble så ivrige at de til tider hadde hele kroppen oppi matskålen. Etterpå slikker de så godt på hverandre, mamma Lilly fant også noen rester på valpene og syns de smakte veldig godt.


På lørdag var Gilbert, Linnea, Bodil, Gina og jeg på hundeutstilling i Drammen. Vi møtte en venninne av meg i Hokksund, og kjørte i følge derfra. I øs-pøs-regn fikk vi satt opp telt, og rigget opp bur og hunder. Det er da en lurer på hvorfor en driver med dette. Men utover dagen så treffer man mange flat-folk rundt ringen, og det er så koselig å få prata litt med både den ene og andre. Nå har jeg ikke vært på utstilling siden i februar, og det var jammen lenge siden jeg hadde truffet mange av "hundefamilien" min. Resultatene ble ikke noe å skrive hjem om denne gangen, men det var flere enn oss som ikke var så heldig på lørdag - vi får trøste oss med det.

Jørgen og John passa valpene mens vi var på utstilling

Stas for valpene da Gina kom hjem.
Jeg fikk øyelyst både Bodil og Linnea, og det var så kjekt å få gjort samtidig som en var på utstilling. Begge jentene hadde friske og fine øyne, HURRA for det. Da er alle helsekravene godkjent for at de kan brukes i avl. Så det blir spennende utover høsten/vinteren.

Vi har startet på besøksrunden av valpekjøpere, og det er veldig trivelig å treffe nye familier som ønsker seg en liten flat.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar