fredag 11. februar 2011

FRA STOR SORG, TIL STOR GLEDE

Så har det allerede gått en uke siden jeg var med Margit og Aleksander og hentet deres nye hund, Bertil (Rudskog's Amazing August) hos Eirin og Hans Ole (kennel Rudskog)

Bertil hilser på mor og far for første gang <3

Det var så trist da Margit ringte meg for 14 dager siden og sa at Marlon (Bezonian Kick Off) var blitt så dårlig. De skulle på CT med han mandag 31.januar, og der gikk det som dem fryktet aller mest. Marlon hadde fått en prolaps og ville ikke få et fullverdig liv etter en operasjon, så de måtte la han få slippe. Det var så forferdig trist å få denne beskjeden, snille, gode, fine Marlon, som hadde det så godt hos Margit og Aleksander, skulle bare få leve i litt over 3 år :(

Margit og Marlon på utstilling i Trondheim, sommeren 2010

Marlon 2,5 år


Marlon slapper av på hundeutstilling på Skarnes,
mai 2010


Da jeg snakket med Margti samme mandag som Marlon ble borte, så skulle dem aldri mer ha hund. Ok, tenkte jeg, detter er ikke rette dagen å diskutere dette på. Det gikk ikke lenger enn til tirsdag morgen før Margit ringte og sa VI MÅ HA EN NY HUND VI. Hun lurte på om Eirn og Hans Ole hadde igjen valper, og jeg visste dem hadde "spart" en fin valp til utstillingsinteresserte folk. Dette burde passe fint. Jeg snakket med Hans Ole, og dem syns dette hørtes bra ut dem også. Noen telefoner og meldinger senere reiste Margit, Aleksander og jeg til Eirin og Hans Ole på fredag 4/2 for å hente lille Bertil på 12 uker. En herlig liten klump, som valgte Aleksander og ble gutten til far. Han lå på fanget til mor i bilen hjemover, litt lyd var det jo i han, men han var veldig rolig og grei det stykket jeg satt på. En tissepasue og litt fotografering i Oslo, der bilen min sto, før vi dro hver til vårt. Gleder meg til å snart se dem igjen. Ut i fra de rapportene jeg har fått, så har Bertils første dager på Hamar gått veldig fint:)

Gutten til far


Eirin stiller opp gromgutten Bertil,
servelat var veldig godt ;)



Trygve (Miss Mallorys Favourite Delight) følger  
nøye med på hva som skjer med halvbror Bertil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar