lørdag 10. mars 2012

Vellykket Sverigetur


I morgen er det allerede gått en uke siden vi dro til Sverige for å parre Lilly. Gubben og jeg dro tidlig søndag morgen, og kjøreturen bortover gikk raskt og greit. Deilig å kjøre på bare veier og i dagslys, noe annet enn forrige Stockholmstur som var i desember på snøføre. Vi avtalte med Lena, som Uno bor hos, at vi skulle møtes på hotellet og la hundene hilse og se om det virket til å være rette dagen. For så å reise til Cecilia (Unos oppdretter) i Uppsala for å parre dem der. Det hadde ikke Uno og Lilly tid til, for her var det "Love at First Sight". Vi rakk nesten ikke komme bort fra bilene før de var klare. Etter litt lek, kom vi oss litt oppi mot et kratt, før dem hang sammen. En helt perfekt parring med ca 20 minutters heng. Hva mer kan en ønske seg??


Hotellet vi bodde på, Quality Airport Hotell Arlanda
med inngang rett inn i et kjøpsenter :))
Siden det var så fort gjort på søndagen turte jeg ikke hoppe over mandagen og vente med ny parring til tirsdag, slik jeg hadde tenkt å gjøre. Så vi ble enige om å møtes igjen til samme tid og sted dagen etter. Det ble en avslappende og fin søndagskveld, med litt shopping og en tur på McDonald. Mandag kjørte vi oss en tur til Sigtuna og gikk i gata der og kikket. Så kjørte vi videre til Skokloster slott. Jeg har alltid syns det slottet har sett så fint ut, siden jeg så et BIS-bilde av Ragnhild Ulin og hennes flotte Almanza Larry O'Grady utenfor dette slottet på midten av 90-tallet. Nå var vi ikke så langt unna og hadde hele dagen å ta av, så da kjørte vi oss en tur dit.
Skokloster Slott 

 Litt utpå eftan kom Lena og Uno til hotellet igjen, og Lilly ble først overlykkelig for å se Lena. Da Uno kom ut av bilen, var gleden stor hos begge de to sorte. Det gikk like fort og greit denne dagen, så vi var veldig fornøyde på mandagskvelden også. Lena hadde med seg lille Moa (Caci's Just My Business) på 3 mnd., så jeg skulle få hilse på henne. Hun er etter Uno sitt kull på kennel Caci. Jeg var veldig spent på å se henne etter alle positive ord jeg hadde hørt om frøkna, og hun svarte til forventningene. Hun var en nydelig liten prinsesse og kommer Lilly og Uno sine valper til å ligne på henne, så skal jeg ikke klage.

Gubben og Lilly daffer på hotellrommet.
Vi bestemte oss for å ta et siste treff tirsdag morgen før vi vendte nesa hjemmover. Litt før kl. 8 ringte en fortvilet Lena, bilen hennes ville ikke starte :( For oss var ikke det noe stort problem for vi kunne bare reise bort til henne, men for Lena var det kjedelig å ikke komme noe sted resten av dagen. Uno syns det var helt greit å få damebesøk hjemme også, og vi fikk nok en vellykket parring. Vi tok noen bilder av kjæresteparet før vi dro hjem.

Lilly beundrer Uno <3
Både Lilly og jeg er veldig fornøyd med Uno, og jeg er kjempe fornøyd med parringene. Det er så godt da det går så greit som dette, for alle parter. Jeg gledet meg veldig til å se dem sammen, og jeg fikk en god følelse med en gang dem traff hverandre. De var flotte sammen, og jeg tror og håper at de skal utfylle hverandre godt og gi oss noen herlige valper i begynnelsen av mai.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar