mandag 30. april 2012

8 uker

Nå syns jeg tiden flyr, det er bare en uke igjen til valpene skal komme og kanskje kommer dem før den tid også.... Det blir en spennende uke vi har foran oss.

På torsdag oppdaget jeg melk på den ene patten til Lilly, samt at hun var litt våt i pelsen på innsiden av benet der patten har ligget nedpå. En ser at pattene hennes hvirkelig vokser om dagen. På lørdag målte jeg tempen hennes for første gang, den var på 37,7 på morgenen og 37,3 på kvelden. Da ble jeg litt urolig, for hunder har ofte en kroppstemperatur rundt 38-38,5 grader. Når fødselen nærmer seg blir temperaturen litt ustabil og går gjerne litt opp og ned, før den går helt ned på 36 grader. Når den da snur og går oppover igjen, så kommer valpene i løpet av et døgn. Men Lilly var helt rolig og normal, og da jeg målte tempen igjen søndag morgen så var den på 37,7 igjen. Det ser ut som hun ligger på 37,7 og 37,3, så vi fortsetter bare å måle tempen og ser hvordan det utvikler seg. Jeg håper hun venter til nærmere helgen, helst til helgen før valpene kommer.

Hun har hatt noen dager hvor hun har vært veldig rolig og sovet mye, men fra lørdag til søndag hadde vi overnattingsbesøk av tanteungen vår. Noe Lilly syns var kjempe stas for da fikk hun ekstra mye kos av Mathilde. I går kom Johns søster og hentet Mathilde, og senere på dagen kom Mona, William og jentene. Det betydde enda mere ekstra kos for Lilly, og hun glemte helt bort at hun hadde stor mage og skulle helst opp i fanget til både den ene og andre.

Den gleden Lilly viser da venninna mi Mona kommer den overgår det meste, da tar det bare av for henne. Monas flat Zico måtte vente i bilen i går, vi tok ikke sjansen på noe rasing med dem nå, noe han syns var rimelig surt. Det hjalp nok litt da han fikk gå tur sammen med gamlemor Nora, John og William. Mens dem var på tur, var jentene og Mona inne her og kjente på Lillys mage. Det var stas for både små og store å kjenne valpene sparke. Nå kan en bare se på magen til Lilly, også bulker det opp litt her og litt der.

I gårkveld flyttet Lilly og jeg inn på gjesterommet, også kalt "Prinsesserommet" siden vår lille prinsesse Gina hadde rommet sitt der noen år. Og nå overtar prinsessa på 4 ben rommet, så vi kan vel bare fortsette og kalle det for Prinsesserommet ;)


Lilly klar for første natt i valpekassa.

 Lilly gikk rett opp i valpekassa og satt seg der. Da jeg fikk lagt meg i senga ved siden av henne og slukket lyset gikk det ikke lange stunda før hun endte opp på gulvet. Jeg har vært våken noen ganger i natt, og da har hun noen ganger liggi i valpekassa og andre ganger på gulvet. Så første natta på Prinsesserommet har gått rolig for seg.


Hun endte opp på gulvet....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar