mandag 4. mai 2015

Herlige små spark....

7 uker drektig
Nå kjenner vi så godt at det beveger seg i Lillys mage. Plutselig buler det ut litt her og så får du et lite "pirk" inni hånden din et annet sted. Både Gina og jeg kan nesten ikke få kjent nok på disse herlige små sparkene. Lilly ligger tålmodig på siden og lar oss kjenne.

Olle-Bolle sover.
Fra lørdag til søndag syns jeg hun hadde vokst bare over natten. Stakkars prinsessa vår, hun merker den store magen nå. Er ikke alt som er like enkelt å få ordnet med stor mage, men så får hun mye ekstra oppmerksomhet med den også. Jeg har funnet frem krakken ungene hadde på badet for å rekke opp til vasken. Nå får Lilly mat- og vannkoppen sin oppå den. Virker som det er bedre for henne å spise når matkoppen kommer litt opp. Matlysten har ihvertfall kommet igjen.

Det har vært langhelg, og målet mitt i helga var å få ryddet gjesterommet/valperommet og få handlet inn mest mulig av det jeg trenger til fødselen og til tiden rundt fødselen. Samt flest mulig av bursdags gavene jeg trenger til mai-måneden, mange som har bursdag i mai. 17.mai antrekkene til ungene må være på plass før vi starter opp med fødsel og valper her. Og jammen fant jeg bunad sko i størrelse 20, som jeg kjøpte med til "nesten" tante gutten min. Det er lenge siden jeg har kjøpt sko i str. 20, og bitte små barnesko er vel noe av det søteste som finnes.

Fine små bunad sko.
Deler av min helge handel ;)

Det ble litt av en helge handel på meg. Tisselaken til valpekassa, Dentastix til de kommende store-søstrene, kakao til "jordmora", ny vekt til å veie valpene med. Noen av gavene jeg fikk kjøpt. Druesukker og Kalsium, tilfelle Lilly trenger litt tilskudd. Og grønnsåpe, det går med endel vaskemiddel i ukene fremover. Fikk ikke satt strek over alle tingene på handlelisten min, men i morgen får jeg krysset ut noen flere ting håper jeg. 
Linnea og Bodil startet badesesongen 1.mai. Det er ikke så ofte jeg går langs veien med hundene lenger, men på fredagskvelden fant Gina og jeg ut at vi skulle ta med oss "søstrene sisters" og gå opp til Ole Einar Bjørndalens plass. Det var stor stas for de sorte damene, og de svømte og svømte.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar