fredag 22. mai 2015

Valpene 1 uke


En nydelig liten Prins
I går var valpene 1 uke. Alle legger fint på seg nå. De gikk litt ned i vekt de første dagene, men det er helt normalt og spesielt etter keisersnitt. Noen av dem har allerede blitt noen skikkelige klumper. Tispa var et par dager den tyngste av alle, men på onsdag tok den ene gutten henne igjen.

Lille Prinsessa sover
På tirsdag hadde vi første runde med kloklipp. En liten tålmodighetsprøve med 9 små "marker". Klørne dems var alt blitt så lange at jeg måtte gjøre det for å beskytte Lilly sine pupper fra å bli klort opp. Jeg kommer til å klippe klørne dems en gang i uka mens de er her. Først og fremst for å spare puppene til Lilly, men også for å vende dem til å klippe klørne.

Vi ligger varmt og trygt hos mamma

En ser forandring på måten de beveger seg rundt i kassa på fra dag til dag. Et par stykker har allerede klatret over kanten, så da måtte lemmen på. Lilly ligger stort sett i valpekassa sammen med valpene, hun stuller og steller så med dem. Noen ganger syns hun det er fristende å bli med oss opp i stua, men det er ikke lange stunden hun har tid til å være der. Så fort det er en liten lyd fra valpene, så flyr hun ned til dem igjen. Jeg er mye nede med henne og valpene, Lilly er roligst da. Jeg klarer heller ikke være borte fra dem mange minuttene før jeg må se hvordan de har det. Så jeg vet ikke om Lilly eller jeg er mest tussete etter valpene ;)
Nå renner melka 
Men det er veldig godt når Gina kommer og avlaster litt. Da Gina kommer hjem fra skolen eller trening blir Lilly veldig glad. På onsdag hadde hun faktisk tid til å gå ut av kassa og legge seg med hodet på bena til Gina.

Lilly syns det er så godt når Gina kommer hjem fra skolen.

"Storesøstrene" Bodil og Linnea syns også det er fint når Gina kommer hjem, for da har jeg tid til å gå tur med dem. Det blir litt lite oppmerksomhet på storesøstrene om dagen, og de lurer fryktelig på hva disse nye lydene i huset vårt er. De får ikke hilse på småsøsknene enda, det er for tidlig. Forrige helg var Bodil og Linnea så heldige å få være hos Gilbert, mamma og pappa, helt fra torsdag til søndag. Det er stor stas for dem å få være med pappa på tur hit og dit. Denne helga tror jeg det blir hyttetur på dem, og det sier de nok ikke nei takk til.

Bodil og Linnea på tur en regnværsdag. De var like glade,
men hvitveisen og jeg likte oss bedre de dagene det var sol ;)
Det er så koselig å treffe på Hvitveis-tepper på tur. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar