onsdag 18. november 2015

Bodil har også fått seg kjæreste


Bodil og Bailey
Smallville's Fake Your Beauty og Fab Four's Fire Of My Heart
10 dager etter at Linnea fikk løpetid, fikk også Bodil løpetid. Jeg har ikke klart å bestemme meg for om jeg skulle parre begge eller bare Linnea, før jeg fikk se når de fikk løpetidene i forhold til hverandre. Jeg tror det kan bli fin avstand mellom disse to kullene nå, slik som løpetidene kom.

Så da var det bare å ta en tur til veterinær Caroline, for å få litt hjelp med hvilke dager vi burde dra å besøke Bodils kommende kavaler. Bodil er akkurat som sin mor Lilly, ikke spesielt redd for veterinæren - og en kosestund på fanget sier hun ikke nei takk til.

Caroline får mange takk for hjelpa smasker.

Blodprøve svaret viste at vi fortsatt hadde litt tid. Etter litt testing med Gilbert også, så endte det opp med at vi dro til Sandefjord på mandagskvelden. Bodil og Bailey var så søte sammen. Der de lekte og hadde det så gøy, før det plutselig ble alvor og vips så hang de sammen. De hang, og de hang.... det tok sin tid, men så har jo ikke vi hundefolk problemer med å finne noe å snakke om - så det gikk veldig fint.
Nye varmeflasker
Gina var en rask tur innom Europris i Sandefjord på vei til Bailey, og hadde sett noen søte varmeflasker. Disse glemte hun ikke, og vi måtte ta en stopp på vei hjemover så hun fikk vist meg dem også. Vi klarte ikke gå ifra dem, så nå ligger de her og venter på å få varme noen små valper. Alltid kjekt å ha et par varmeflasker å legge i valpekassa når mamma'n skal ut og tisse.

Vi tok en tur nedover igjen på onsdagskvelden, og nok en gang fikk vi en parring helt etter boka. Vi prøvde oss på litt fotografering av kjæresteparet før vi skulle dra igjen. Både Bodil og Bailey var så flinke og satt så fint, selv om de bare måtte nusse litt på hverandre innimellom. Det er ikke så lett å fotografere sorte hunder i mørket, men vi fikk da noen av dem sammen.

Bodil bare må susse litt på Bailey.
Nå er det gått 1 uke siden Bodil, Gina og jeg var til Sandefjord og besøkte Bailey og Anne Lise. Bodil og Bailey var et veldig fint par, som likte hverandre veldig godt. Så her krysser vi fingrene og teller ned til at vi kan dra på ultralyd med Bodil om ca 3 uker. Da kan vi få bekreftet om det kommer en B-gjeng her rundt 11.januar. For stamtavle og mer informasjon, se under VALPER på hjemmesiden min - http://kennel-smallville.com/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar