tirsdag 22. mai 2012

Herlige småtroll


Liten Prins på 16 dager
 Tenkte jeg skulle oppdatert på 2 ukers dagen til valpene, men denne helgen har vi vært litt opptatt med bursdagsfeiring av karane i huset. Så dagene har gått fra meg. Jørgen hadde "sykkelbursdag" på Simostranda på søndag. Vi grilla pølser, spiste is, gele og kaker i nydelig vær. Ungane sykla på den asfaltert strafferundebanen til Simostranda I.L., og det var mange store glis på de små syklistene.


Jørgen i farta

På kvelden ble det familiebursdag for både John og Jørgen. Så da er det gjort. Valpene merket ikke så mye til burdagen annet enn at de for første gang var alene et par timer, mens jeg var på Simostranda. Noe som hadde gått helt fint. Farmor og farfar hadde vært inne til dem og sjekket at alt var i orden.

I valpekassa skjer det store ting om dagen, alle valpene har nå doblet fødselsvekten sin. De fleste gjorde dette på onsdag-torsdag forrige uke, og på lørdag hadde endelig minstemann også blitt dobbelt så tung som da han kom til verden. Han er ingen pusling selv om han er minst på vekta, han har fordelen med å være lett når han vil ut å gå. Han er en racer på å gå bortover nå og han kommer seg ut av kassa og bort til Lilly i stor fart.

På søndagskvelden så jeg for første gang at en av valpene begynte og vise tegn til lek med Lilly. Lilly skakket på hodet og lurte på dette, men var ikke vond å be. Det var så herlig å se på hvordan de to forsiktig lekte litt. I går begynte også valpene å interessere seg for hverandre på en annen måte enn tidligere. Det ble mer snusing på hverandre, sleike og dytte til hverandre litt. Jeg vet ikke hvor mange timer jeg kunne sittet ved valpekassa og studert disse tøffingene, men det er jo andre ting som "roper" på meg også.

Jeg har nå delt opp valpekassa, en del med teppe og en med aviser. Syns det er helt utrolig å se hvor flinke dem er til å gå på avisene å tisse. Skal ikke skryte på oss at alle dammene kommer på avisene, men utrolig mange gjør det... Dette må være verdens flinkeste småtroll ;))

Fotoapparatet blir flittig brukt, så her kommer noen bilder igjen.

Skal vi leke litt?










Kan noen lage høyere lyd enn meg?

Jeg ;)

Blir så sliten jeg...

Uff så trøtt en blir...

og der sovna hele gjengen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar