mandag 4. februar 2013

Oppsummering av vår JANUAR måned.

Første helgen i januar reiste Mona og jeg avgårde med fire sorte boffer. Målet var Gøteborg, og hundeutstillingen MyDog. To migrene-damer på tur, må legge opp til en tur uten alt for mye stress. Så vi stilte bare en dag, og hadde en koselig kveld på hotellet med deilig mat. Morgenen etter kosa vi oss med lang hotellfrokost, før kjøretur hjem. Shoppingpause måtte vi ha, og den la vi inn rett før grensa - Nordby shoppingcenter :)

På utstillingen ble Linus nr. 2 og Linnea nr. 3 i valpeklassene. Zico og Lilly fikk hver sin Excellent, men ble ikke plassert i konkurranseklassene. Fine kritikker fikk de alle fire, så det var greit nok. Det var Lilly sin første utstilling etter valpekullet, og hun syns det var råkuult å være tilbake i ringen. Litt kraftig er hun for tiden, men det jobber vi med. Herlige jenta mi!

Vi fikk også være med i Lilly sine oppdrettere sin oppdrettergruppe. Alltid gøy å få være med å stille oppdrettergruppe. Det er stas å løpe inn i den store finaleringen med lysene, musikken og hele pakka. Det gikk så bra som det kunne gå, kennel Caci ble "Beste Uppfödergrupp". HURRA!!

Kennel Caci - BIS Uppf'ödergrupp på MyDog
Linus slapper av på hotellet
Linus og Linnea
Gode venner på hotelltur
 Gubben startet opp i ny jobb etter nyttår, og ser ut til å trives. Han har også vært flink til å ta med seg Lilly ut på ski, t.o.m. kjøpt ny sele til henne. Kan tro hun er fornøyd og har blitt ekstra pappajente denne måneden. Gina og jeg har også fått tatt noen ekstra gode gåturer med henne, men kulda og forkjølelser på den ene og andre har dessverre satt en stopper for endel aktiviteter. Lilly begynte på slankefor etter Gøteborgturen, og kombinasjonen av litt mer mosjon og slankeforet gir resultater.

John og Lilly på skitur
Lilly og Gina koser seg på tur.
Januar måned er vel den måneden det er mest fokus på slanking. Alle ukeblader har den enkleste og beste kuren, og folk er fulle av nyttårsforsetter. Jeg har begynt og bake brød etter nyttår. Vil ikke kalle det noe nyttårsforsett, men det har falt i smak hos både gubben og ungene, og da er det moro å bake. Skal innrømme at jeg samarbeider litt med "Møllerens", så jeg ikke kommer i den pinlige situasjonen som han på Stabburets pai reklame kom i ;) Møllerens havrebrød er det jeg har bakt flere ganger i januar. Det er merket som grovt på brødskalaen, uten å se så grovt ut og da faller det lettere i smak hos ungene.

Nybakt brød i UltraPro fra Tupperware
Alle fritidsaktivitetene til ungene har startet opp igjen. Samt at de tilsammen har hatt 3 dager med svømming i uka, med skolen. Bursdags-rush har det også vært denne måneden, så vaskemaskinen har gått og gått!!

Med mange bursdager, blir det mange gaver også!!
Første kvelden Gina startet opp på dansing igjen, var det supersalg og langåpent hos Tines Gårdsbutikk. 50 % på noe Green Gate og alt av smykker, samt 20 % på hele butikken. Farlig, farlig... Endte opp med noen nye Green Gate ting, og et Hjerter armbånd som jeg har ønsket meg sååå lenge....

Fått dilla på Green gate, igjen.... :)
Endelig ble dette armbåndet mitt :)
bildet er lånt fra hjerter.no

Denne torsdagen hadde jeg ikke vondt i hodet, ikke noe vondt i hodet i løpet av hele dagen... utrolig deilig!! Bare så synd at det er så få sånne dager, men jeg må sette pris på de stundene og dagene som er bra.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar