mandag 10. august 2015

STOR-CERT til LINNEA


Tidlig lørdag dro Gina, John og jeg med Gilbert, Bodil og Linnea til Elverum på de Nordiske Jakt og Fiskedagene. Der ble det arrangert hundeutstilling på Prestøya. Vi var på jakt etter stor-CERT til Gilbert, som bare mangler det for å bli Norsk utstillingschampion. Gilbert vant åpen klasse hann med CK - HURRA for det. Men i beste hannhund fikk han "takk for i dag" og stor-cert jakta må bare fortsette.

Linnea og Bodil skulle inn i en stor åpen klasse tispe, 18 stk. denne dagen - begge fikk Excellent og skulle inn igjen i konkurranse klassen. Begge ble plukket ut i første runde, men Bodil og jeg fikk "takk for i dag" da dommeren skulle ha igjen 4 stykker, som skulle plasseres. Linnea og Gina fikk bli med videre. Dommeren begynte og plassere de som sto igjen, og Linnea og Gina ble plassert som nr. 1 - plasseringen var ikke helt sikker enda sa dommeren, først skulle de løpe to runder. De fikk beholde 1.plassen og vant dermed åpen kl. med CK. HURRA IGJEN



Gina og Linnea klare for beste tispe klasse
Dermed skulle de inn igjen i beste tispe klasse, for å konkurrere om stor-CERTET og beste tispe plassering. Det er så spennende at en nesten får pusteproblemer når en står på utstiden av ringen og ser på jentene sine. Noen fikk "takk for i dag" og jentene mine sto igjen blant de 4 som skulle plasseres, wæh..... Jeg måtte spørre om å få sjekke katalogen til hun som sto ved siden av meg for å se hvor mange av disse hundene som var champion.... og skjønte plutselig at CERTET måtte bli Linnea og Gina sitt. Karin kom bort til meg og Morten... de skjønte hvilken vei dette gikk før jeg turte tro det.


3.beste tispe og stor-CERT til Linnea -
HIPP - HIPP - HURRA

Stolte jenter med CERT-rosetten
Linnea sitt første CERT, og det å få stor-CERTET først føltes helt utrolig deilig. Vi pakket glade sammen sakene våre, og reiste en tur innom våre gode venner på Råholt. Det var deilig med en liten vaffel pause der på veien hjem.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar