lørdag 9. januar 2016

Linnea og Lillen valpene 1 uke


Liten Prins
Linnea og Lillen sine valper ble født lørdag 2.januar - det gikk fint, selv om det tok sin tid. 5 hanner og 2 tisper, altså nok en god guttegjeng (forrige kull vi hadde kom det 8 hanner og 1 tispe) Linnea hadde bra med melk fra første stund. Ingen av valpene har gått ned i vekt, de øker fint hver dag og en hører stadig herlige små smattelyder fra valpekassa. Linnea er en dyktig mamma. Hun ser ut til å føle seg trygg i sin nye rolle, og tar det hele veldig rolig og naturlig.

Linnea med de små

Alle 7 gullungene
Dager og netter har gått i ett denne første tiden. Det er mye å passe på, natt som dag. Det er heller ikke så lett å få sove, når man nesten ikke klarer ta øynene fra disse skjønne små. Linnea har nesten ikke hatt tid til å gå ut av kassa, men de siste dagene ser man at hun tar seg noen bitte små pauser. Nå kan hun faktisk gå ut på gulvet å spise maten sin, hun trenger ikke få mat på senga lenger ;) De tre siste dagene har hun hatt tid til å gå en tur "helt" ned til postkassa også. De første dagene hadde hun bare såvidt tid til å utenfor døra for å gjøre fra seg, før hun fortet seg inn igjen til gullungene sine. Det er så godt å se denne omsorgen hun viser.

Mammakos
  Gina var med på hele fødselen, og har vært med Linnea og meg nesten hele tiden. Hun gir meg noen pauser, hvor jeg kan lukke øynene og slappe helt av. Hun passet også på Linnea og valpene mens Bodil og jeg var på røntgen på tirsdagskvelden. Det er godt å ha en hjelper som Gina, som både Linnea og jeg stoler fullt og helt på. Linnea har alltid vært aller mest Gina sin hund, og de har hatt en veldig fin kontakt helt siden Linnea lå i valpekassa her.

Linnea og Gina tar en liten "prat"



Brun gutt 2 dager gammel
Litt sliten mamma
Frøken Fersken 4 dager
Søstrene Sisters 4 dager gamle
Frøken Lilla og Frøken Fersken

Tirsdag var første skoledag etter juleferien for Gina og Jørgen, og vi måtte tilbake til hverdagen igjen. Jeg skal si Linnea var glad da dem endelig kom hjem igjen fra skolen. Bodil og jeg var på røntgen på tirsdagskvelden, og der ble det bare sett en valp. Det var synd, men sånn er det iblant.


Endelig kom Gina hjem fra skolen.

Jørgen kom også nedom valperommet en tur etter skolen.

Valpene er altså 1 uke i dag, den uka har gått veldig fort. Håper ikke de 7 neste ukene går like fort, selv om jeg vet det er noen familier som nok ønsker det. Disse 8 ukene valpene skal være her, går fort for oss - men føles nok litt lengre for de som venter spent på å få sitt nye familiemedlem i hus.

Vi spiser oss store og sterke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar