fredag 5. februar 2016

Pakke i posten



I går kom det pakke i posten, helt fra Danmark. Jeg har bestilt fløyter til valpene. Når jeg gir valpene mat, blåser jeg i fløyta mi. På denne måten forbinder de lyden av fløyta med mat, og da får de det veldig travelt med å komme dit lyden kom fra. Hver valp får med seg ei fløyte, med akkurat samme lyd som jeg bruker her og jeg håper valpekjøperne får glede av denne i forbindelse med innkalling videre.

Skatten utvikler seg veldig om dagen, han begynner og bli mer nysgjerrig på livet utenfor kassa. Gina bruker mye tid sammen med han både nede på rommet dems, og tar han med seg opp i stua. Han har hver dag noen turer oppi til Linnea sine valper, men akkurat i den perioden dem er om dagen blir de litt voldsomme for han.

Skatten får en liten vask av tante Linnea

Skatten på besøk
Koselig å leke litt med en fetter

Hva skjer nå a??
Vi er så trøtte, men må følge med på hva som skjer også.

Linnea sine valper driver og tester hvor hardt de kan bite i hverandre om dagen. De skriker så det gjør vondt å høre på til tider, men det er en helt normal del av sosialiseringen. Jeg husker veldig godt denne perioden fra de tidligere kullene mine også. Jeg skvetter til og tror noen har satt fast en labb eller blir klemt, også er det bare at de tester ut hvor hardt de kan bite i hverandre. Etter å ha sett tilbake i de tidligere valpedagbøkene mine, så skjer dette akkurat samme tiden som tidligere kull.

Ellers elsker de mat, de får nå 3 måltider om dagen og vi skal snart gå opp til 4 måltider. De får fortsatt endel pupp av Linnea, men nå vil hun helst stå å gi dem.

Nå går ikke gjengen lenger, de har det så travelt at de løper bortover. Ikke alle har like god balanse enda, og det ender mange ganger med fall. De triller over ende, og vips så er de oppe på bena igjen. De rygger også mye, før de gjør noen byks fremvoer.

Det skjer noe nytt hele tiden, og det er en opplevelse å følge med på denne utviklingen. At de snart er 5 uker syns jeg er helt skummelt å tenke på, snart reiser de ut i den store verden alene. Vi har startet på runden med besøk av valpekjøpere, noe både valpene, Linnea og Bodil syns var stas. Mormor Lilly har ikke noe imot litt ekstra besøk hun heller, for det blir litt ekstra kos på henne også.

Nydelige Frøken Fersken
Jeg sover ikke sier Frøken Fersken
Men plutselig så sov hun også ;)
Blå gutt sover godt på ryggen

Noen sovner hvor som helst....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar