torsdag 18. februar 2016

En spennende og fin onsdag for småboffene


I går våknet jeg av at Skatten "gråt" nede i stua. Det var hans første natt i stua sammen med Linnea sine. Han våknet nok av at John sto opp, og da ble det konsert da han ikke fant mamma Bodil. John var så snill og bar Skatten ned til Bodil og Gina før han dro på jobb, da ble det fred på jorda igjen....

Da jeg lufta de voksne bikkjene på mårra'n kjente jeg hvor mildt og godt det var ute - gradestokken viste 3,5 plussgrader - HURRA, da kunne valpene spise frokosten sin ute. De koste seg så denne morgenstunden med god plass å løpe og rase på, mens jeg vasket bingen dems i stua. Alle var flinke og gjorde fra seg ute, jeg bar dem inn igjen og så sovna hele gjengen. Temperaturen var snill ved lunsjtid også, så de fikk spise nok et måltid ute.

På kvelden var det tid for nye eventyr - vi ble bedt opp til Sigdal, dit den ene tispa skal bo. Så da fikk valpene sin første biltur, ca 30 minutters kjøretur. Linnea ble også med, og mamma - en vet aldri hvordan det går med 7 små på tur, så det var godt å ha med seg ei som kunne snakke litt med dem hvis det ble full konsert. Det var ikke en lyd fra noen av dem før vi hadde kjørt i 15 minutter, da var det to av guttene som "sang" litt for oss - også ble det stille igjen. Det er den roligste gjengen jeg har hatt med meg på første bilturen.


Jeg tok ut tispene først, også fikk Grå gutt bli med ut. De tuslet så fint rundt ute der og undersøkte, tisset litt og hilste på folkene. Linnea fikk også bli med ut, også fikk de komme inn. Veldig nysgjerrige, men samtidig en fornuftig forsiktighet med hvordan de gikk frem i et nytt hus. Så herlig å se på. De fire siste guttene fikk også bli med inn, alle tisset ute før vi gikk inn og da skal jeg si det ble trafikk på kjøkkenet dems med 7 små og Linnea.


Valpene hadde det veldig moro, så mye nytt å undersøke og mange som ville kose med dem. Jeg syns de holdt ut lenge før de sovna en etter en på gulvet. Tida går fort i godt selskap, så vi ble jo mye lenger enn jeg hadde tenkt - men så fort valpene våkna igjen bar vi dem ut. Alle tissa ute igjen, også var det inn i bilen. Frøkna som skal flytte til Sigdal skal bo på gård, og får sin egen farmor og farfar i nabohuset der oppe - akkurat som vi har her. Linnea fikk bli med å gå opp til dem - mens valpene og jeg tok bilen opp. Linnea dura inn og hilste på, det fikk også begge tispene - så koselig å se at vesle Sigdals Prinsessa har så mange som venter på henne og blir glad i henne.

Linnea, Frøken Fersken og Frøken Lilla
på besøk hos Sigdals Prinsessas nye"farmor og farfar"

Kjøreturen hjem igjen var det ikke en eneste lyd fra valpene, de sov veldig godt. Jeg bar dem inn hjemme og de bare sov videre. Det var en rolig gjeng resten av kvelden. Tusen takk til familien Lindbo for at vi fikk komme og at valpene fikk en så fin opplevelse på deres første besøk. De var flinke til å tisse ute, men jammen ble det mange dammer inne på kjøkkengulvet deres også.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar